Bestellen, wijzigen of annuleren.

Bestellen is heel eenvoudig, plaats je producten in je winkelmand via de groene knop. Vervolgens kun je in onze kassa je gegevens invullen, je gewenste betaalmethode selecteren en daarna veilig afrekenen. Het gaat nog sneller als je de bestelling plaatst met je TechFabrique-account. Heb je nóg geen account? Ook zonder account kun je bij ons bestellen, dan vragen we gewoon wat gegevens van je.

Als consument mag je altijd je bestelling annuleren. Je kunt telefonisch aan ons doorgeven dat je je bestelling wil annuleren. Heb je al een betaling gedaan? Dan zorgt onze afdeling Administratie ervoor dat het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen op je rekening wordt bijgeschreven. Het recht tot annulering geldt niet in geval van:

  • Software, beeld- of geluidsdragers of computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling is verbroken;
  • Speciaal samengestelde producten;
  • Producten waarvan TechFabrique.nl uitdrukkelijk stelt dat het recht niet geldt.

Heb je vragen over het annuleren of wijzigen van je bestelling? Neem dan telefonisch contact op met TechFabrique.nl via 085 – 48 45 840 of stuur een e-mail naar: info@techfabrique.nl.

Nee, wij bezorgen niet buiten Nederland. Wel kun je bij ons vanuit het buitenland een bestelling plaatsen. Je dient tijdens het bestelproces wel een afleveradres in Nederland op te geven.

Advies of hulp bij jouw bestelling.

Met TechFabrique’s advies helpen we je het product te kiezen dat het beste bij jou past. Onze specialist heeft per situatie het product met de beste prijs-kwaliteitverhouding uitgezocht.

Uiteraard geven wij ook persoonlijk advies. Neem hiervoor contact met onze klantenservice.

Voorraad en beschikbaarheid.

De beschikbare voorraad van een product kun je terugvinden op de productpagina of op de overzichtspagina’s, onder de prijs van het product. Hier kun je altijd de meest actuele voorraadstatus van het product vinden. Wil je weten of we een product zelf hebben liggen of dat het op voorraad is bij een van onze leveranciers? Neem contact op via 085- 48 45 840 of stuur een e-mail naar info@techfabrique.nl. Als je het artikelnummer aan ons doorgeeft, kunnen wij het direct voor je nakijken.

Je kunt bij ons inderdaad een backorder plaatsen, als het product op dat moment niet op voorraad is. In dat geval sturen we je direct een nieuw exemplaar, zodra we de nieuwe voorraad hebben ontvangen.

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Ons centrale magazijn heeft vanwege veiligheidsoverwegingen geen afhaalbalie. We kunnen je gewenste product wel de volgende werkdag al bij je laten bezorgen.

Uiteraard kun je bij ons een pre-order plaatsen. Neem contact op via 085- 48 45 840 of stuur een e-mail naar info@techfabrique.nl. Als je het artikelnummer aan ons doorgeeft, kunnen wij het direct voor je nakijken. Zodra we het product op voorraad hebben, zal deze direct dezelfde dag worden verstuurd. Je moet een pre-order wel altijd van tevoren betalen.

Als je een artikel hebt bestelt, dat niet meer verkrijgbaar is, kunnen we je bestelling niet uitleveren. Zodra we dit constateren, zullen we je hier direct over informeren. Je ontvangt van ons vervolgens direct het volledige aankoopbedrag terug.

Account & persoonsgegevens.

Een account kun je eenvoudig aanmaken via het menu “Aanmelden” bovenaan de pagina of rechtstreeks via de account aanmaken pagina.

Het voordeel van een persoonlijk TechFabrique-account is dat je altijd je bestelstatus kunt terugvinden, offertes kan bekijken en accepteren, producten op je verlanglijst kan zetten en je bestelt de volgende keer nog sneller omdat we je al kennen.

Je gegevens kun je heel snel zelf wijzigen door in te loggen. Binnen jouw persoonlijke TechFabrique account kun je vervolgens eenvoudig je gegevens aanpassen. Heb je nóg geen persoonlijke TechFabrique account? Dan kun je jouw gegevens niet zelf online wijzigen. Maak dan eerst een persoonlijke TechFabrique-account aan.

Een aanvraag om je gegevens te verwijderen kan alleen per e-mail worden ingediend vanaf het e-mailadres waarmee je bij ons geregistreerd bent. Op deze manier kunnen we je namelijk identificeren. Komen het e-mailadres waarmee de aanvraag is verzonden en je geregistreerde e-mailadres niet overeen? Dan kunnen we je aanvraag niet verwerken. Komen ze wel overeen? Dan verwerken we de verwijdering zoals aangevraagd binnen maximaal 5 werkdagen. Je krijgt per e-mail bericht als de verwijdering is doorgevoerd.

Let op: niet alle gegevens kunnen worden verwijderd. Factuurgegevens hebben een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar. Alle accountgegevens worden voor zover wettelijk mogelijk en met inachtneming van de wettelijke bewaartermijnen verwijderd. Het verwijderen van je accountgegevens heeft wel tot gevolg dat we garantie-aanvragen niet direct kunnen behandelen. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van alle benodigde gegevens, zodat wij de garantie-aanvraag in behandeling kunnen nemen.

Klachten en suggesties.

We proberen je natuurlijk graag te helpen. Neem contact op met onze klantenservice. Je krijgt dan binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons.

Je kunt je klacht op de volgende manieren inzenden:

Per e-mail:
info@techfabrique.nl

Per (aangetekende) brief:
TechFabrique
Ter attentie van: Klachtenafhandeling
Maalstoel 2
7773 NN Hardenberg

Mocht je klacht niet naar tevredenheid zijn behandeld, dan kun je je klacht (geschil) bij een van de volgende organisaties neerleggen:

Voor consumenten:
Qshops.org – Klachten en Geschillen: https://www.qshops.org/consumenten/klachten
ICTWaarborg.nl – Bemiddeling bij geschillen: https://www.ictwaarborg.nl/service/bemiddeling
Europese online platform (ODR) voor Geschilbeslechting: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Voor zakelijke klanten:
ICTWaarborg.nl mediation (per e-mail): bemiddeling@ictwaarborg.nl
Zie de volgende webpagina voor de voorwaarden: https://www.ictwaarborg.nl/klanten/bemiddeling/
Europees online platform (ODR) voor Geschillenbeslechting: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Wij zijn een luisterend oor voor onze klanten. Goed nieuws of slecht nieuws. Wij horen graag beide van je. Je kunt suggesties met ons delen, door ons een e-mail te sturen.

Betalen

Je kunt bij ons betalen met iDEAL, creditcard (Visa of MasterCard), Apple Pay, Klarna, op rekening of een handmatige overboeking.

Ons rekeningnummer is NL62 RABO 0375 0344 04. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.

Als vaste zakelijke klant kun je bij ons op rekening kopen. We begrijpen dat je als bedrijf op rekening wilt bestellen. Maar we willen wel zeker weten dat alles goed verloopt. We hanteren daarom een aantal voorwaarden. Heb je nog vragen, neem dan ook gerust contact met ons op.

We bieden vaste klanten de mogelijk om op rekening te bestellen. Je kunt daarnaast ook achteraf binnen 30 dagen betalen middels Klarna of een uitgestelde betaling via je creditcard, mits deze dat ondersteund. Wanneer je kiest voor de betaalmethode creditcard, wordt deze pas belast na levering van de producten.

Facturen

We sturen de factuur altijd als bijlage per e-mail in de verzendbevestiging. Deze ontvang je zodra we je bestelling hebben verzonden. Je kunt je facturen ook altijd terugvinden en downloaden in jouw persoonlijke TechFabrique account.

Je kunt je factuur terugvinden in de verzendbevestiging die we per e-mail hebben verstuurd.
Je kunt hiervoor ook contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan tot 30 dagen na de datum die op de factuur staat. Je krijgt van ons dan een aangepast factuur per e-mail. Mail dan jouw vraag naar info@techfabrique.nl.

Terugbetalingen

Je ontvangt je terugbetaling altijd via de betaalmethode waarmee je ook betaald hebt. We kunnen hiervoor geen andere betaalmethode gebruiken. We sturen je een bevestigingsmail wanneer we het geld teruggestort hebben.

We doen onze uiterste best om je zo snel mogelijk terug te betalen. Het verschilt heel erg per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. Staat het bedrag er na 10 werkdagen nog niet op, neem dan contact met ons op.

Bezorging

Na het plaatsen van een bestelling kun je in ‘Mijn TechFabrique’ bij jouw orderoverzicht zien met welke transporteur de order verzonden gaat worden. Is er een track&trace code beschikbaar, dan kun je deze ook in ‘Mijn TechFabrique’ terugvinden. Je ontvangt deze bovendien per e-mail.

TechFabrique werkt met de volgende transportbedrijven:

DPD
GLS
PostNL
DHL
Zoora Pakketservice
Steen Transport

TechFabrique maakt niet alleen gebruik van eigen voorraad, maar ook van voorraad van verschillende leveranciers. Deze leveranciers gebruiken soms eigen transportbedrijven die afwijken van transporteurs de TechFabrique gebruikt. Hierdoor kan het voorkomen dat er een deellevering plaatsvindt. TechFabrique is gerechtigd om deze uit te voeren en dit heeft verder geen gevolgen voor uw bestelling.

Consumenten of zakelijke klanten met een privé-adres kunnen via PostNL op zaterdag geleverd krijgen. Alle overige vervoerders leveren van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Weten hoe jouw product wordt verzonden? Maak een winkelwagen aan op de website en neem daarna contact met ons op. Onze medewerkers kunnen de transportmogelijkheden met je bespreken. Alle orders die we verzenden zijn Handtekening Voor Ontvangst (HVO) zendingen. Hiervoor moet op het opgegeven afleveradres iemand aanwezig zijn. Een chauffeur levert in de regel alleen af op het door jouw opgegeven adres. Ben je niet aanwezig? Probeer dan een briefje voor de chauffeur achter te laten met de boodschap dat hij de zending bijvoorbeeld op het adres van de buren mag afleveren.

Controleer bij ontvangst van je bestelling goed of het product vrij is van transportschade. Constateer je schade aan de verpakking of aan het product? Weiger dan de levering en neem telefonisch contact op met TechFabrique.nl. Accepteer je de zending toch? Laat dan een aantekening bij de chauffeur maken en maak d.m.v. een e-mail inclusief foto’s van de schade binnen maximaal 3 werkdagen vanaf het moment van ontvangst aan ons kenbaar dat er sprake is van transportschade. Als je zonder opmerkingen voor ontvangst hebt getekend, kunnen wij geen aansprakelijkheid meer aanvaarden voor beschadigingen die later worden ontdekt.

  • Het product wordt over de eerste drempel van het afleveradres geleverd.
  • Is het afleveradres een flat, etagewoning of appartement en is er geen lift aanwezig? Dan vindt levering plaats tot maximaal de 3de verdieping. De chauffeurs moeten de levering onbelemmerd, veilig en conform arbowetgeving kunnen uitvoeren.
  • Het product wordt niet uitgepakt of gecontroleerd door de chauffeur.
  • Je tekent zonder controle door de chauffeur voor een goede, schadevrije ontvangst van de levering.
  • Oude elektrische apparaten nemen we alleen mee wanneer wij dit wettelijk verplicht zijn, het apparaat van vergelijkbare aard (soort product, formaat en gewicht) is als het geleverde product en als het leeg en zonder water of ijs transport gereed bij de eerste drempel van het afleveradres staat.
  • Voor leveringen naar België geldt een toeslag van € 6,95 inclusief BTW.

Topservice (+ €10,00)

Oude elektrische apparaten nemen wij alleen mee wanneer wij dit wettelijk verplicht zijn, het apparaat van vergelijkbare aard (soort product, formaat en gewicht) is als het geleverde product en als het leeg en zonder water of ijs transport gereed bij de eerste drempel van het afleveradres staat.

Topservice koelkast/gasfornuis:

  • Uitpakken
  • Foto van alle zijden van het product na uitpakken
  • Artikel op zijn plaats zetten
  • Indien klant aangeeft dat het product niet uitgepakt mag worden, foto van alle zijden maken in verpakking

Topservice wasmachine:

  • Uitpakken
  • Foto van alle zijden van het product na uitpakken
  • Artikel op zijn plaats zetten
  • Wasmachine aansluiten, transportbouten verwijderen, waterpas zetten en testwas draaien
  • Foto van werkende machine maken (transportbouten op machine)
  • Indien klant aangeeft dat het product niet uitgepakt mag worden, foto van alle zijden maken in verpakking

Topservice televisie:

  • Uitpakken en op voet plaatsen
  • Controleer of er uiterlijke schade te zien is
  • DOA check (stekker in stopcontact en checken of TV aangaat en beeld goed is). note: Mag de voet niet onder de tv gemonteerd worden van de consument, dan TV met achterkant op doos leggen en DOA check uitvoeren
  • Foto maken van TV incl. beeld
  • Indien klant aangeeft dat het product niet uitgepakt mag worden, foto van alle zijden van doos maken in verpakking

Afwijkende regels voor Amerikaanse koelkasten:

  • Bij Drempelservice wordt een Amerikaanse koelkast op straatniveau achter de eerste drempel van het afleveradres geleverd.
  • Bij Topservice wordt een Amerikaanse koelkast achter de eerste drempel van het afleveradres uitgepakt (niet op de gewenste plek) en gecontroleerd op eventuele schade.
  • Is het afleveradres een flat, etagewoning of appartement met lift waar de Amerikaanse koelkast inpast? Dan wordt achter de eerste drempel van de privé voordeur geleverd.
  • Is het afleveradres een flat, etagewoning of appartement zonder lift of met een lift waar de Amerikaanse koelkast niet inpast? Dan wordt achter de drempel van de eerste algemene deur of de gemeenschappelijke voordeur geleverd.

Overige uitzonderingen bij Topservice:

  • Koelkasten en warmtepompdrogers worden niet aangesloten. Deze moeten na vervoer namelijk 4 uur stilstaan voordat ze mogen worden aangesloten.
  • Inbouwapparatuur wordt niet aangesloten.
  • De chauffeurs sluiten geen apparatuur aan op gas of op een trekschakelaar.
  • Bij de levering van wasmachines zet de chauffeur alleen een proefwas aan, het einde van het programma hoeft niet te worden afgewacht. Wel worden slangen visueel gecontroleerd op lekkage.
  • Wasmachines worden niet onder een ander apparaat, zoals drogers, geplaatst in verband met mogelijke schade.
  • Bij de levering van meubelen kunnen pootjes worden gemonteerd, mits de gaten hiervoor al aanwezig zijn en dit met de hand of met handgereedschap uitgevoerd kan worden. Er dient een duidelijke visuele instructie aanwezig te zijn, zonder dat daarvoor eerst de gebruiksaanwijzing gelezen moet worden.
  • Bij de levering van fietsen kunnen eventueel trappers worden gemonteerd en het stuur worden rechtgezet.
Service & retouren

TechFabrique hanteert als uitgangspunt de standaard garantieperiode die door de fabrikant wordt gegeven op een product, tenzij anders is overeengekomen. TechFabrique kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een uitgebreidere garantieperiode dan welke is voorgeschreven door de toeleverancier. TechFabrique respecteert de wettelijke rechten en vorderingen welke de wet aan de consument toekent. Van de aangeboden producten bij TechFabrique mag je ervan uitgaan dat de producten datgene doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht er onverhoopt toch een defect aan je product zijn, dan kun je bij diverse merken/ fabrikanten rechtstreeks terecht voor een snellere directe garantie/ service. Wil je de garantie afhandeling via TechFabrique laten verlopen, dan kan dat natuurlijk ook. Neem in dat geval contact op met ons op via 085-4845840 of info@techfabrique.nl.

Wanneer kan ik een product retourneren (consument)?

Vanaf de dag dat je een product ontvangt, heb je als consument een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Voor een zakelijke klant gelden andere afspraken, zie “Retourneren & annuleren (zakelijk bestelling)”.

Wil je het product retourneren? Je hebt als consument wettelijk 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan je wensen voldoet (herroepingsrecht). Als je het product wil terugsturen, vraag je een retouraanvraag (RMA) aan via RMA@techfabrique.nl”. Je krijgt per e-mail de retourinstructies en vervolgens heb je 5 werkdagen de tijd om het product terug te sturen. De producten moeten wel in 100% nieuwstaat verkeren en compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn. Bekijk het product gerust zoals je dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. In het geval van aangebroken, incomplete, beschadigde of gebruikte producten bestaat de kans dat wij het product niet retour nemen. Is de originele fabrieksverpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de originele fabrieksverpakking en plak er geen stickers of plakband op. Verpak de producten die je retourneert goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Je draagt zelf namelijk het risico en de kosten voor de retourzending. Bewaar je verzendbewijs. Zo kun je een eventuele vermissing van je product claimen bij de bezorgservice.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen en kunnen niet retour gestuurd worden:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken
  • Mobiele telefoons die eerder opengemaakt en/ of gerepareerd en/ of op andere wijze technisch bewerkt zijn door derden
  • Geopende producten van het merk PanzerGlass
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen
  • Digitale producten (bijvoorbeeld: Licenties, software)
  • Hygiëne producten (zoals bijvoorbeeld: tandenborstels, haar-, voet-, huidsverzorgingsproducten, in-ear hoodtelefoons)
  • Producten met een beperkte houdbaarheidsdatum
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen genoemd in de Algemene Voorwaarden
  • Speciaal voor jou bestelde en/ of vervaardigde artikelen
  • Voor een uitgebreide aanvulling zie “Uitsluiting herroepingsrecht”

Waardevermindering
Bij producten die gebruikt, beschadigd, incompleet of zonder originele fabrieksverpakking retour gezonden worden, kan waardevermindering in rekening gebracht worden. Deze waardevermindering kunnen wij pas bepalen nadat je het artikel retour hebt gezonden.

Verzegelde producten
Cd’s, dvd’s en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloedt, zijn vaak verzegeld. Zodra je deze verzegeling verbreekt, verlies je het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen. Ook prepaid toestellen zijn verzegeld. Hiermee wordt het gebruik van het toestel en het prepaid tegoed beschermd. Je kunt een prepaid toestel enkel ongebruikt en onuitgepakt retourneren. Twijfel je of je een product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we dit samen kunnen beoordelen.

Praktijkvoorbeelden
Je bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan je wensen voldoet. Wanneer je de originele fabrieksverpakking opent en/ of beschadigt, terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan je verwachtingen, bestaat de kans dat je het product niet meer kan retourneren. Door de foto van het product te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kun je meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is. Daarnaast kun je tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze verkoopafdeling op telefoonnummer:
085- 48 45 840.

DOA (defect geleverd)
DOA’s worden uitsluitend geaccepteerd als het product binnen 7 werkdagen na aanschaf compleet, inclusief alle accessoires en in de originele verpakking wordt geretourneerd. TechFabrique aanvaardt geretourneerde zaken slechts indien en voor zover deze aan het door TechFabrique opgegeven adres zijn afgeleverd in de originele verpakking en in de staat waarin Verkoper deze zaken aan Koper had afgeleverd. Wanneer een product onder DOA valt, kan de consument de gemaakte transportkosten verhalen bij TechFabrique met een maximum van €8,00 per retour, deze kosten zullen binnen een week nadat het RMA-proces is afgehandeld gecrediteerd worden.

Heb je een zakelijke bestelling gedaan? Dan gelden er andere voorwaarden voor retourneren. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bij een zakelijke aankoop (“Business-to-Business”) mag van een zakelijke koper volgens de wetgever worden verwacht dat deze zich verdiept in de producten die hij voor zakelijk gebruik wil aanschaffen. Daarom gelden hiervoor minder regels dan wanneer een consument een product aanschaft. Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd of geannuleerd, kan een restockingsfee in rekening worden gebracht of een retour worden afgekeurd. Deze restockingsfee en voorwaarde wordt bij onze toeleverancier opgevraagd en zal, op aanvraag, per e-mail naar je worden verstuurd, samen met de retourinstructies. Afwijzing van een retour kan bijvoorbeeld omdat de verpakking is geopend of het product speciaal is voor jou is besteld. Wordt een retourzending goedgekeurd, dan heb je vervolgens 5 werkdagen de tijd om het product terug te sturen. Je kunt een retouraanvraag (RMA) aanvragen via rma@techfabrique.nl of neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden en voorwaarden. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 18:00 uur op telefoonnummer 085-48 45 840.

Wij betalen de verzendkosten van je retourzending wanneer een van onderstaande punten van toepassing is op je bestelling:

  • Je ontvangt een product dat je niet hebt besteld
  • Je ontvangt een product dat tijdens transport beschadigd is:
    Zichtbare schade dient te worden /zijn aangetekend door/ bij de vervoerder
    Onzichtbare schade dient binnen 48 uur na ontvangst te worden gemeld
  • Je krijgt een defect product geleverd en meldt dit binnen 8 dagen
  • Je hebt een product bij ons besteld op basis van onjuiste productinformatie op de website

Wanneer dien je de verzendkosten van de retourzending zelf te voldoen?
Je betaalt zelf de verzendkosten voor de retourzending wanneer een van onderstaande punten van toepassing is op je bestelling:

  • Je meldt een defect product buiten de zichttermijn
  • Je bent niet tevreden over een product of wil gebruikmaken van je herroepingsrecht
  • Je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld

Wat zijn de kosten voor een retourzending?
De meeste producten kunnen via pakketpost verstuurd worden: Pakketkosten PostNL

Bij producten die via pallet retour gestuurd dienen te worden ( > 30kg) zijn de gemiddelde kosten € 60,- per pallet (NL).
Dit is afhankelijk van het gewicht, volume, de afmeting en locatie.

Wil je een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat je aanvraag zo snel mogelijk wordt behandeld.

Stappenplan:
Stap 1: Voor een retouraanvraag (RMA) mail je naar rma@techfabrique.nl
Stap 2: Noem in de mail de order waarvan je een aanvraag in wil dienen.
Stap 3: Noem in de mail het aantal producten waarvoor je de aanvraag wil indienen.
Stap 4: Noem in de mail de reden van je aanvraag.
Stap 5: Specificeer je aanvraag door middel van een serienummer (indien van toepassing), een duidelijke klachtomschrijving en noem de gewenste oplossing.
Stap 6: Controleer of je gegevens juist zijn ingevuld en wijzig (indien gewenst) je update voor statuswijziging.
Stap 7: Klik op verzenden en je aanvraag is ingediend.

Let op!

  • Je betalingstermijn staat los van je aanvraag en dient (indien van toepassing) binnen de gestelde termijn voldaan te worden.
  • Pak het product dat je wil retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband en schrijf geen tekst op de originele fabrieksverpakking.
  • Je ontvangt een goedkeuring samen met retourinstructies per e-mail. Print deze e-mail uit en stop het in de doos bij het product dat je wilt retourneren. Heb je geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan over op papier. Vermeld duidelijk het retournummer.
  • Stuur het pakket bijvoorbeeld via een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. De gemaakte retourkosten kunnen worden vergoed als een product defect is aangeleverd, verkeerd en/ of te veel is geleverd. Maak in deze gevallen een scan of (foto)kopie van het bonnetje (met daarop het BTW-bedrag zichtbaar). De gemaakte kosten worden aan je vergoed met een maximum van €10,00 inclusief BTW (tenzij anders overeen gekomen).

Als je dit stappenplan volgt, word je het snelst geholpen.

Garantie en reparatie.

Dit doe je eenvoudig en snel een mail naar: rma@techfabrique.nl

Wanneer heeft mijn product gebruiksschade?

Je product heeft gebruikersschade als het niet meer goed werkt, door hoe jij het gebruikt hebt. Als je bijvoorbeeld koffie of water over je laptop gooit, waardoor hij niet meer aangaat. De reparatie van gebruikersschade moet je zelf betalen. Wij of de fabrikant onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun je kiezen of je het wil laten repareren of niet.

Uitzonderingen op retourneren?

Niet al onze producten kun je aan ons retourneren. Je begrijpt vast dat je de volgende producten niet retour kunt sturen: zie pagina 4. Service & Retouren.

Buiten mijn fabrieksgarantie laten repareren?

In veel gevallen is dit wel mogelijk en kunnen wij je in ondersteunen. Dit blijft wel volledig afhankelijk van de fabrikant en de opties die zij hierin bieden. De kosten hiervoor moet je zelf betalen. Neem contact op met onze klantenservice voor verdere vragen.

Reparatievoorwaarden?

Binnen de fabrieksgarantie van een product kun je bij ons terecht voor je reparatie.

Is je product bij normaal gebruik binnen 14 dagen na aankoop defect? Dan kijken we naar de meest ideale situatie voor jou en lossen dit direct voor je op.

Is je product bij normaal gebruik na 14 dagen defect en valt hij binnen de garantieperiode? Dan betreft het een fabricagefout van de fabrikant en is de reparatie kosteloos.

Twijfel je of je product binnen de garantieperiode valt? We kijken graag met je mee, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoeveel garantie heb ik op mijn product?

Je ontvangt van ons altijd de fabrieksgarantie die op een product zit en uiteraard de wettelijke garantietermijn die voor je aankoop geldt. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor vragen over je garantie.

Status melding

We proberen je zo goed en volledig mogelijk te informeren over je reparatie. Zodra we informatie hebben die we met je kunnen delen, zullen we je hierover een e-mail sturen.

Dat kunnen we vooraf niet direct aangeven, dat verschilt per product en probleem. Zodra we informatie hebben die we met je kunnen delen, zullen we je hierover een e-mail sturen. Als je product eerder gerepareerd is, laten we je dit natuurlijk direct weten.

Als de reparateur heeft vastgesteld dat het defect is ontstaan door gebruikersschade, ontvang je van ons een prijsopgave per e-mail. Je kunt dan kiezen uit 3 opties:

  • Je bent akkoord met de prijsopgave. We laten je product repareren.
  • Je bent niet akkoord met de prijsopgave, maar je wilt wel je product terug. We brengen dan €40,- aan onderzoekskosten in rekening en je krijgt je product terug.
  • Je bent niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt hiervoor geen onderzoekskosten en wij zullen je product laten vernietigen.

Je ontvangt van ons een nieuw product als de reparatie meer kost dan de waarde van een nieuw product.

Zakelijk

Ook zakelijke klanten kunnen bij TechFabrique.nl terecht!

MKB, onderwijs, of overheid als zakelijke klant word je persoonlijk en snel geholpen. Ben je nou een klein-zakelijk of een multinational, wij helpen je persoonlijk om zo het beste advies te geven.
Het is dan ook mogelijk om offertes op te vragen via sales@techfabrique.nl of de offertemodule op de webshop.

Kopen op rekening
Betalen moet helaas ook gebeuren. Gelukkig is betalen bij ons heel gemakkelijk. Dit kan eenvoudig met één van onze vaste betaalmethodes. Daarnaast bieden we onze zakelijke klanten ook de mogelijkheid om op rekening te bestellen.

Voorwaarden
We begrijpen dat je als bedrijf op rekening wilt bestellen. Maar we willen wel zeker weten dat alles goed verloopt. Daarom komen alleen bedrijven die minstens 1 jaar ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel en al vaker bij ons hebben besteld hiervoor in aanmerking.
Zakelijke klanten die minstens 3 eerdere bestellingen hebben geplaatst, met een totale orderwaarde van minimaal €5.000, komen in aanmerking om op rekening te kunnen kopen. Wij voeren daarnaast altijd een financiële achtergrond check uit.
Als je bij ons op rekening bestelt verwachten we dat je binnen 14 dagen betaalt. Het is niet mogelijk om facturen op te sparen en 1 maandelijkse factuur te ontvangen.

Hoe werkt kopen op rekening?
Zodra je aanvraag om op rekening te kopen is goedgekeurd, zullen wij de vastgestelde kredietlimiet aan jouw account toekennen. Bestellingen kunnen nu op rekening worden geplaatst. Dit kan door een e-mail te sturen naar je accountmanager of via onze website. De extra betaalmethode om op rekening te kopen is toegevoegd aan je account en je kunt vervolgens op de vertrouwde wijze je bestellingen bij ons online plaatsen.

Neem contact met ons op:
085- 4845840 of sales@techfabrique.nl

Bereikbaarheid

Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon, e-mail, WhatsApp, Twitter en Facebook tijdens de volgende openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 09.00 – 18.00 uur

Op de volgende dagen is de klantenservice gesloten of gelden afwijkende openingstijden:

  • 10 april 2023 – Tweede Paasdag – Gesloten
  • 27 april 2023 – Koningsdag – Gesloten
  • 18 mei 2023 – Hemelvaartsdag – Gesloten
  • 29 mei 2023 – Tweede Pinksterdag – Gesloten
  • 25 december 2023 – Eerste kerstdag – Gesloten
  • 26 december 2023 – Tweede kerstdag – Gesloten
  • 1 januari 2024 – Nieuwjaarsdag – Gesloten
Vragen met betrekking tot bestellingen Bol.com & Amazon.

Er kan tot zes dagen vertraging ontstaan tussen de bezorging van een retourzending en de verwerking op de serviceafdeling. Is het pakket nog minder dan zes dagen geleden bij ons afgeleverd? Dan kan je binnen deze termijn bericht van ons verwachten. Is het meer dan zes dagen geleden? Dan vernemen wij dat graag via rma@techfabrique.nl. Vermeld daarbij duidelijk alle gegevens van je zending, zoals ordernummer en adres. Wij kunnen dan een onderzoek starten naar
het pakket.

Binnen dertig dagen kan je jouw bestelling retourneren. Hiervoor kan je het artikel voor retour melden in je account van Bol.com of Amazon. Je krijgt dan een retourlabel om je product naar ons terug te sturen.

Het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen. Je kan het artikel naar ons terugsturen voor geld teruggave binnen 30 dagen na ontvangst door middel van een retourmelding via Bol of Amazon. Indien gewenst kan je alvast het juiste artikel bestellen.

Helaas valt het product buiten de retourtermijn en kunnen wij het aankoopbedrag niet terugbetalen. Wel kan je het product naar ons opsturen voor garantie. Stuur daarvoor een mail naar rma@techfabrique.nl met als onderwerp: Bol.com + ordernummer of Amazon + ordernummer.

Leg hierin zo gedetailleerd mogelijk uit wat je wensen zijn, wat het probleem is, eventueel verduidelijkt met foto’s. Er wordt zo snel mogelijk een retourlabel toegestuurd.

Onze serviceafdeling bekijkt vervolgens of het product binnen de garantievoorwaarden valt en of het vervangen of gerepareerd wordt.

Graag ontvangen wij jouw bankrekeningnummer, zodat wij het aan ons betaalde bedrag zo spoedig mogelijk kunnen terugstorten. Stuur daarvoor een mail naar administratie@techfabrique.nl met in het onderwerp: Bol.com + jouw ordernummer.

Het product dat je hebt besteld via Bol.com of Amazon is niet meer bij ons op voorraad. Hierdoor kunnen wij niet aan de levertijdsvoorwaarden voldoen en zijn we genoodzaakt de order te annuleren.

Wanneer je jouw order via Bol.com of Amazon niet meer kan annuleren, dan zijn wij helaas ook niet meer in staat om deze te annuleren. De order is op dat moment al verzonden. Om de order te retourneren, kan je de order weigeren aan de deur of een retouraanvraag doen.

Voor een Bol.com en Amazon order is het mogelijk een factuuradres te wijzigen. Je kan een mail sturen naar bol@techfabrique.nl of amazon@techFabrique.nl met daarin de volgende gegevens:
Het ordernummer, het juiste adres en indien gewenst het btw-nummer.

Zodra we de annulering verwerkt hebben, betalen we je terug. Dit duurt gemiddeld tussen de 1 en 5 dagen.

Top